onsdag 25 april 2012

jag...

... har fyra drömfångare över min säng. ingen av dem fungerar. lika bra, älskar (som alla andra, va?) att drömma.

... tror att jag har tappat bort mina tofsar (man köper dem i paket från h&m) men egentligen har jag bara lagt dem i en papperspåse på nattduksbords-hyllan, för att jag ska kunna hitta dem snabbt när jag behöver dem på morgonen. hittar dem aldrig, såklart.

... undrar vem jag kommer att gifta mig med och ifall vi kommer att ha svanar i en damm utanför ev kyrka på vårt bröllop.

... tänker mig att jag inte är en sån där tjej som hänger på hells kitchen. är inte heller en sån där tjej som hänger på hells kitchen.

... kommer på mig själv med att tänka att det härligaste vore om jag kunde klona mig själv och vara lesbisk. tänk att dejta sig själv, det vore något det.

... låtsades tycka om gruppen "bowling for soup" när jag var yngre helt och hållet eftersom att min första riktiga crush gillade dem. de suger.

... ljög precis nu. jag låtsades inte alls att jag gillade "bowling for soup" - jag tyckte uppriktigt att det var ett grymt band med grymma låtar. jag skäms tydligen för det där än idag.

... tog illa upp då min yngsta brorsdotter (fem bast) igår berättade för mig att hon tycker att min jacka är ful.

... envisas med att försöka ha en "schysst" relation till mina ex. mina ex är inte lika envisa.

... har en töntig fascination för kändisar. som alla tonåringar menar jag. och så jag, då.

... åkte till australien när jag var ung för att jag ville komma bort från tristessen jag kände i sverige. inte för att jag var intresserad av australien. förstår inte alls hur australien är ett sånt populärt resmål bland svenska ungdomar.

... blir irriterad på folk som låter mobilladdaren sitta kvar i eluttaget. har inte bevis för att det slösar energi även om mobilen inte sitter i, men det känns så. och jag gör det själv hela tiden.

... läser alltid igenom tweets och blogginlägg och sms och brev och insändare och allt vad som kan läsas igenom minst tre gånger innan jag publicerar. ändå blir det alltid något fel.

... värmer händerna på datorn när jag fryser. ser också nästan bara fördelar med växthuseffekten, btw.

... skäms inte längre för att mina naglar inte finns längre. eller för att mina fingertoppar knappt har någon känsel kvar pga bitit på hud när nervös. är snarare tvärtom lite stolt - för jag vet att det betyder att jag är stressad. och att jag är stressad = jag har något viktigt att uträtta. typ som nu, skriva hemtenta samt skriva grymma arbetsprover till berghs.

... tycker bara att det är trevligt att bli äldre. faktiskt. tittar tillbaka på mig själv och hur jag resonerade när jag var 20, exempelvis. jag var ju helt bakom flötet.

... sa när jag var 12 att min skräckålder var 16. när jag var 16 hade jag ändrat mig till 26. nu är jag 25 bast och har ingen skräckålder. eller, jo. det har jag väl. men ingen som jag kommer ihåg utantill. tror att den ligger på strax över 35 iaf.

... förstår inte varför man vill bli förälder när man fortfarande är ett barn själv. finns för många där ute som skaffar barn bara för att de inte har något annat att göra. konstigt. om jag får barn så vill jag vara redo iaf. kanske blir man aldrig helt redo. men jag vill iaf inte skaffa barn bara för att jag är uttråkad.

... blir arg väldigt lätt men blir glad igen väldigt lätt också. att bråka är ingen big deal för mig. vore praktiskt om hela mänskligheten agerade på samma vis.

... förstår mig inte på folk som låter eventuell framtida lön spela in som faktor vid val av yrke.

... hatar möbler av rotting. aldrig i mitt framtida hem.

... önskar att jag var diciplinerad nog att bli vegeterian. visste ni att 18 procent av koldioxidutsläppen kommer från köttindustrin? nä. inte jag heller för två veckor sedan. men nu vet jag! skiter likväl i det, kött är så sjukt gott. har dock tre stycken quorn-filés i frysen, kan återkomma när jag har testat dem. kanske är jag inte kötterian så länge till ändå.

... är glad att jag valde språkresa i iowa i fem veckor istället för konfaläger. om gud existerar, tycker jag att hen ska ha en liten guldstjärna för att hen konstruerade ett så fint språk som engelska.

... blev irriterad på min tandläkare när hon, då jag var yngre, sa att jag inte var i nöd av tandställning. nu i efterhand är jag glad över mitt fina överbett. tänk om jag hade sett annorlunda ut i käften! märkligt.

... har nästan blivit dumpad lika många gånger som jag har dumpat själv.

... var helt besatt av boken "the game" av neil strauss år 2009. så besatt att jag testade att ragga tjejer efter samma tips som neil bidrar med i boken. under en utekväll på kreta hånglade jag upp en 35årig grekisk kvinna. det är något jag gärna skryter om idag, men också då.

... inser att jag kan hålla på hur länge som helst här. det räcker för idag! tack alla. puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar