tisdag 21 december 2010

hejdå kära lägenhet!

på återseende! imorgon kommer jag äntligen iväg till mexiko. jag och sockersodan skulle åkt igår morse egentligen, men pga snökaos på londons flygplats blev vårt plan från arlanda inställt. mamma satt i fem timmar och fixade så att vi kunde komma iväg idag istället. nu åker vi direkt till nyc och skippar london. men vi måste därefter ta oss upp till cleveland, ohio, för att sedan åka ned till houston. efter houston är det guadalajara en natt. på onsdag morgon tar vi oss med buss till puerto vallarta. ska bli magical! jag har inget emot extra-turen i usa. det är ju i cleveland som peter griffin bor? det måste vara bra.

jag måste tvätta håret knappt var tredje dygn för att det inte ska bli fett. men mexiko är sju timmar efter oss. så håret borde bli mindre fett i och med tidsskillnaden. tyvärr fungerar det inte så, men det vore trevligt ifall det gjorde det.

imorgon bitti skjutsar pappa oss till flygplatsen. jag tänkte överraska pappa och sockersodan m kaffe och te från donken, fyra trappor ned. checkar nu på deras hemsida och ser att de inte öppnar förrän kl sju = det blir ingen varm dryck-surprise. pappa och sockersodan svänger förbi kvart över sex. pappa är ungefär lika punktlig som jag är opunktlig, så han kommer att vara där. jag tycker att det är för kallt för att gå till sleven vid mariatorget också. hm. trist (men ekonomiskt).

puss och gonatt - vi ses nästa år. om jag inte får så tråkigt i mexiko att jag får bloggabstinens. vilket jag inte får så ofta nu för tiden. dessutom tror jag inte att jag kommer att ha tråkigt alls i mexiko. kanske en, max två gånger. jag inser mer och mer att jag inte är så intressant och att jag inte har så många intressanta tankar. jag hade några intressanta tankar, men tyvärr har jag redan skrivit ned dem i den här bloggen. nu är det nog snart slut tyvärr. fantastiskt med introspektion. det ger sådan självinsikt! jag når slutsatsen att jag är grund och det hade jag nog inte lyckats göra utan ett sådant här intensivt reflekterande över mig själv och min värld.

okej - en sista shout out till alla ni som läser den här bloggen. tack guys! det värmer som glögg i mitt hjärta. god jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar