torsdag 16 december 2010

it's been a long time, we shouldn't have left you, without a dope beat to step to

ah! vilken retro dag!

retrolista:
1. pumpat aaliyah
2. rakat benen
3. handtvättat

länge sen!

på söndag drar jag till mexiko. så. himla. underbart!! men så deppigt att jag missar alla kära som kommer hem till stockholm under jullovet. verkligen skitdumt, tänkte inte på det när jag bokade. då var det mer julen som jag "offrade", men nu när lovet nalkas inser jag att ingen av de som är i stockholm över jul och nyår kommer att vara kvar när jag är hemma igen. kommer verkligen att missa varenda kotte, systrar som vänner. en liten tröst är att dairy king anländer till sthlm strax efter att jag har kommit tillbaka från guadalajara. han ska vara här i några dagar innan han glider ner till köpenhamn för att plugga ekonomi där en termin. ska bli grymt! jag har redan bestämt att vi en kväll ska dansa på berns eller cafét, och en kväll ska vi sunkhak-drägga.

nu ska jag städa min lgh. ska förhoppningsvis träffa min gamla cairns-roomie ikväll efter min kvällskurs - big machine gun. vår housemate noodles kallade henne för "the big machine gun" och mig för "the small machine gun" eftersom att han tyckte att vi skrattade som hagelgevär låter. typ "hehehehehe" på repeat, haha. så det blir hennes bloggnamn! hon har spenderat hösten i wise, usa. ha. nej ni, kids, jag vet inte heller var wise ligger. orka googla. det är iaf en håla som med stor sannolikhet är katastroftråkig att bo i - speciellt nu när big machine gun inte är kvar. hon är tillbaka i sverige och besöker stockholm en snabbis idag.

tjabba!
puss och kräm

ps: mm. hallonkräm är också retro. alla tyckte bäst om jordgubbskräm när man var liten, men nej, jag var ett fan av hallon. ds.

1 kommentar:

  1. jag kommer sakna dig med. men det vet du redan. ni kommer ha det jättekul! puss

    SvaraRadera