måndag 5 december 2011

ord och visor


har börjat att skriva ned ord och uttryck som jag tycker är spännande, det kan vara bra att ha en sån lista.

fick en lapp i brevlådan i torsdags av min bostadsrättsförenings styrelse. ordföranden skrev till mig; "enligt uppgift bor du inte i din bostadsrättslägenhet utan det är någon okänd person som vistas där... yada yada yada... stadgar... konsekvenser... nyttjanderätt kan komma att förverkas... om det är en felaktig uppgift vi fått är det angeläget att du omgående skriftligen svarar styrelsen".

så nu har jag mailat dem och sagt att jag - och ingen annan - bor här. dålig stämning. dessutom - igår var det någon som snodde min tvätttid. karmageddon för att jag bailade gårdstädning? jo, kanske.

det vore coolt om alla i hela stockholm var tvungna att klä ut sig till en fiktiv karaktär (från film, bok, serie and so on...) i ett helt år! alltså, man fick inte välja själv. eller, man skulle kunna få en lista med tio personer att välja på, sedan var man tvungen att klä sig som den karaktären under hela 2012! det hade varit sjukt!!! och kul, så himla kul! speciellt för alla som åker hit, turister och så. alltså, okej. listan med tio personer skulle se olika ut för alla. men samma karaktär skulle ju tvingas hamna på fler på fler än en persons lista, eftersom att det kanske skulle vara svårt att komma på 850 000 karaktärer som är tillräckligt kända.

reflektioner över "party" som namn på ens första kanin: pa'ina!!!! det betyder "party" på hawaiiska.

lista över länder och städer vi vill åka till:

argentina
brasilien
indien
resten av sydamerika
moskva (har alltid velat se den fina byggnaden som avbildats på kefir-paketen)
mexiko (åka tillbaka)

men om jag skulle bosätta mig någon annanstans så skulle jag nog välja spanien, frankrike eller usa.

justja! nu kom jag på vad jag tänkte skriva förut. om man blåser upp ballonger luktar ens fingrar kondom efteråt! men det fattade man ju inte när man var liten. kanske tyckte jag att kondomer luktade som ballonger första gången jag luktade på en? inte för att jag typ satt och luktade på en massa kondomer när jag var yngre, men första gången som jag kände, öh, doften av kondom. gud, vad fan skrivs här? um, hurl. nu är det NOG.

tips: skaffa låtsaskompisar? de är alltid där och du har aldrig tråkigt. funkade super när jag var liten i alla fall. jo, men det var ett bra tips. de nada!

puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar