torsdag 26 maj 2011

blurk

senaste googlingen jag utförde var "rövhål". säger väldigt mycket om hur jag mår just nu.

nej men helt ärligt. brukar vanligtvis bita på naglarna. när jag är nervös eller stressad biter jag äckligt extra mycket. den här veckan har jag bitit naglar, men varit så illa tvungen att avancera till fingertoppshud. har så otroligt stor portion dåliga känslor över berghs och deras icke-samtal att det är helt BLAER¤%SUGki¨gyHA/.

jag blir tokig. kommer inte att gå på berghs i höst och kommer att få ett äckligt e-mail från berghs som säger "tyvärr finns det inte plats för dig på vår copylinje blablabla". är helt ur balans just nu. jag representerar INTE mig själv den här veckan. är vanligtvis positiv, glad och careless. den här veckan har jag varit neurotisk, sur, asocial och gråtfärdig. totalt ur form med andra ord. en kassör sa idag till mig "ditt leende lyser upp" och jag svarade kort och gott "vilket leende? du har sett fel, hela dagen idag gör det ont att le för mig".

jag vet inte vilken värld han lever i. nu vill inte jag vara sån, men han inledde vår konversation med "åh, du har samma efternamn som en vän till mig!". okej, roligt. eller? för vem? vem bryr sig? mitt efternamn är inte helt ovanligt. seriöst, vem i helvete bryr sig? jag orkar inte! titta! läs och lär! vanligtvis skulle jag blivit glad av en sådan konvo. nu blev jag bara arg. ser han inte att jag är asledsen? åh, det här inlägget ger ingenting märker jag. jag är bara arg, arg, arg. stackars de få läsare jag har. vilken jävla gnällis jag är. men det är okej! som min klasskompis jesusina sa idag; "man ska få vara sur och arg om man vill och framför allt - man behöver inte fejka att man är glad hela tiden!". det är alltså OKEJ att vara butter.

så.

nu är jag asloj och sur och ingen kan stoppa mig. nästa vecka ska jag rycka upp mig. sedan måste jag ju fullfölja min "om jag inte blir antagen till berghs"-plan. den skrev jag om i mitt personliga brev till berghs. jag funderar på att skriva en arg insändare till södermalmsnytt om att jag ändå inte ville gå på berghs (vilket är lögn). kanske blir det verklighet.

nog med gnäll. kan tänka mig att de som ogillar mig mår riktigt bra just nu. till er vill jag bara säga; skärp er! jag har inte gjort er något ont. och om jag har det var det inte meningen.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar