måndag 2 maj 2011

en annan grej...

... som ni vet eller inte vet, har jag en tendens att berätta för er om drömmar jag har. nu har jag drömt om tilltugg (igen) och jag har drömt om min föreläsare från förra kursen (inget sexuellt, drömde att vi var kompisar). ja. alltså, jag tycker att det är lugnt. folk drömmer och folk tycker att det är pinsamt, men det är verkligen lugnt. det är aldrig någons fel att man drömmer konstigt, det är bara så det blir. jag tycker att det blir svårare och svårare att inte censurera mina blogginlägg. jag ville inte dela med mig av det jag precis skrev egentligen, men i samma sekund som jag insåg att jag inte ville skriva om mina drömmar om tilltugg och om min föreläsare, så förstod jag att jag var tvungen att skriva om det. uppenbart är att jag funderar mycket på dessa två människor (mycket omedvetet tror jag, men absolut även ibland så att jag tänker på det - fine...) och om den här bloggen ska förbli en sanningsenlig dagbok är detta vad jag måste göra. bjuda på det. jag är garanterat inte konstigare än någon annan. däremot har kanske inte många andra ett så starkt behov av att fläka ut sina tankar som jag har. hur som haver är det vad jag måste göra för att känna mig rätt "sann" på något vis. vi måste prata om det, och med "det" syftar jag till alla tankar jag har - även de jag skäms över. i samma ögonblick som jag väljer att inte berätta om tankar i bloggen - i samma ögonblick bör jag sluta blogga. syftet med den här bloggen har alltid varit att skriva av mig för min egen skull, utan tankar på konsekvenser och dömanden från andras håll. tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar