fredag 27 maj 2011

"på"

har ringt berghs (igen) och tydligen har de inte ringt alla de vill kalla för intervju än. i nästa vecka rings de sista. lät inte som om det är många kvar att boka intervjutid med, men det är ändå en liten strimma hopp i mörkret.
jag kände mig lite glad idag i skolan faktiskt, mycket tack vare en underbar föreläsare. hon har lärt oss om presentationsteknik och idag var hon med under våra grupparbetesföredrag för att bedöma oss. vi har inte haft så många föreläsningar med henne och det är synd för hon är verkligen speciell. cool, rolig, uppmuntrande och självsäker. hon har bland annat präntat in i mig att det är bra att tala i ett lägre tonfall. det jobbar jag på! att sträcka på sig är också viktigt, men det gör jag redan. är ju så kort att folk skulle missa mig ifall jag inte gick rak i ryggen.

nu över till roligare saker. det är dags för en efterlängtad läsartävling!!!
det är som så att jag har ett problem och jag vet inte hur jag ska ta mig vidare.

bakgrund:
jag dricker mycket cola zero.

problem:
-
det kostar.
- det är jobbigt att gå ned till ica/konsum/hemköp och sedan släpa hem nya liter. dessutom tar det tid, för jag måste ha colan i kylen eller frysen för att den ska vara god att dricka. visst, jag skulle kunna förbereda mig med att köpa några timmar innan. jag skulle också kunna använda is. tyvärr är jag dålig på det här med framförhållning. dessutom är is inte bara "god framförhållnings"-krävande. is är också "blaskig smak"-framkallande.

on a side note: mjölk har jag alltid i kylen, men jag har inte reflekterat över vad det beror på. att det är billigare än cola, är nog en faktor. känns också som att mjölk har ett bredare användningsområde. jag kan ha mjölk i kaffet och till musli. jag kan inte ha cola zero i varken kaffet eller i min musli. jag kan å andra sidan marinera kött i cola zero, eller i varje fall i vanlig cola. det kan man, så vitt jag vet, inte med mjölk. fast jag har ju ingen anledning att marinera något kött!

insikt:
jag skulle behöva en kyl med ett lager av cola zero som fylls på automatiskt.

lösning:
jag har tyvärr ingen lösning...

...än. det är nämligen här ni läsare kommer in i bilden! den som kan bygga en cola zero-oändlig kyl vinner ett pris! vi kan gemensamt diskutera fram ett lämpligt pris om ni vill. jag föreslår en dag på stan med mig, men vi kan byta ut "dag" mot "natt", "stan" mot "säng" och "mig" mot "bert karlsson" om så önskas.

obs! att bara skicka in en ritning på kylen är okej, men då får jag fullmakt vid val av pris. det kan bli ett åkband på gröna lund. det kan också bli ett bananfodral.

tack alla! hejdåkramar från mig. :) <-- första smileyn någonsin i den här dagboken.

1 kommentar: