onsdag 24 november 2010

zombie

har haft feber i tre dagar nu. inte kul. orkar ingenting, inte ens skriva "roligt". så detta blir supertråkigt. känner mig som en zombie utan social kompetens och levande i ständigt mörker. deppigt. men här kommer helgens något försenade rapport:

i fredags hängde jag och junior på vår efter tenta-öl m klassen. först var riddaren hemma hos mig, sedan mötte vi upp m junior. det var kul, vi började på olssons skor sedan åkte vi buss (exotiskt) till strand. jag lyckades övertala vakten att junior skulle få komma in (hon är ju en liten plutt på 18 bast) och till sist gick det. lyckan var stor. den blev ännu större då vi drog i oss tequila och junior önskade robyn. vi träffade på trevliga turister (junior är en turistmagnet), junior hälsade på "han som jobbar på weekday" och till sist, när det var läge att dra hem, lurade jag ut junior till liljeholmen. riktig tabbe, är ju så van att åka mot norsborg/fruängen... erhm. i liljeholmen var det kisspaus och junior bjöd en töntig och oförskämd snubbe på en utskällning. han hade en hatt som liknade snusmumrikens. han hade börjat vara töntig redan inne på strand.
vi hann lyckligtvis tillbaka till zinken innan donken stängde. tyvärr förvägrades jag än en gång min kära chokladshake. hela kvällen hade jag varit världens snällaste, gulligaste och gladaste partyprissa men DÄR brast det. hon bakom kassan fick veta hut. eller inte jättemycket, men jag gjorde klart för henne att jag tyckte att det var slappt att de alltid stängde milkshakemaskinen fem minuter innan close down. lustigt att jag blir så upprörd, jag brukar själv vara den som tar initiativet till att klabba ihop espressomaskinen på mitt eget jobb. gärna typ 50 minuter innan stängning. jaja.

på lördagkvällen går jag, panda, sockersodan och yo-so-fine på yelle. först är vi hemma hos mig. när sockersodan och panda anländer till min bachelorettepad har de med sig en megastor flaska bubbel som de pyntat med guldstjärnor, lila och glittrande band och roliga tidningsurklipp. blir superglad!
när vi anländer till medis runt halv tio ringlar kön in till debaser hela vägen över torget, ändå till snaps. alla blir så där "bläsch" som man blir av kö och vill dra ngn annanstans istället. alla utom sockersodan, som ber om vårt förtroende. hon säger att hon "vill testa en grej först", innan vi ger upp. streetsmart som hon är lyckas hon fixa in oss i kön genom att springa fram till en lång mupp, kasta sig om halsen på honom och låtsas känna honom. sedan viskar hon i hans öra "snälla, snälla, är det okej om vi står här med dig??". han vägrar (muppigheten är härmed bevisad) och tycker att det vore supertaskigt mot alla andra som står bakom.
meeen det skiter vi i. vi ställer oss bakom honom iaf. ingen fattar att vi inte känner honom ändå och vi klarar oss därmed utan hans godkännande. sockersodan är grymt bra att ha!

inne hos yelle var det fab, vi hoppade, dansade och mådde fantastiskt. eufori infann sig då vi i slutet av spelningen lyckades hamna längst fram. jag fick en kramig high five av yelle och mådde som en drottning! tyvärr lyckades vi inte smita in backstage för att hitta yelle, så vi kunde varken följa med henne på efterfest eller bjuda in henne till vår. eller jo, vi lyckades ju smita backstage - men blev utkickade. vakten var sååå arg. än en gång visade sockersodan sin streetsmartiga sida och började tala franska med vakten. han blev så förvirrad att hans ilska transformerades till ngn slags snopenhet. vi fick gå utan alltför mycket skäll. hurra för sockersodan!

i söndags kom mamma, pappa och junior över till mig för att äta middag. det var jättemysigt och de hade med sig en fin adventsljusstake till mig! jag blev väldigt glad. mamma hjälpte mig med stekning av hamburgare (de hade inte ens hunnit tina då de kom...) och pappa gick runt och tittade på saker han ville att vi skulle fixa med lägenheten i framtiden. typ allt. junior tyckte att jag hade hängt upp mina smycken fint.

det var verkligen väldigt mysigt att kunna ha över familjen på söndagmiddag, vanligtvis är det ju jag som kommer över till dem. kändes väldigt vuxet!

nu är jag dundersjuk så jag ska försöka lägga mig och läsa lite. igår fick jag en häxbrygd av panda gjord på vitlök, vatten, honung och färsk ingefära. den har tyvärr inte gjort mig frisk än. fast jag gjorde en egen idag till mig själv, slängde ned lite tabasco också. desvärre påminde den inte alls om min signaturdrink "bloody mary".

puss på er soldiers, stay healthy.

ps: här får ni ett coolt klipp! http://www.youtube.com/watch?v=Ze3vtKpCoaE
wade robsons koreografi från ett gamalt avsnitt av "so you think you can dance". han är även med och dansar - killen som leder zombieherrarna ned för trappen i början, han har vit skjorta och beige väst. jag önskar att mitt nuvarande zombiemode var lika ballt! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar