onsdag 30 november 2011

ord att börja tillämpa: prekär

när folk talar om förälskelse och i samma veva säger att de är "som en tonåring igen", vad menas med det? hur skiljer sig en tonårsförälskelse från en vuxenförälskelse?

lena endre gästar the grandpa show. kolla 26:35. hon är bäst, eller hur? är så förbannat trött på att killar aldrig värderas efter sin utsida men då tjejer bedöms ska det alltid nämnas något om deras yttre. och hur kommer det sig att fula killar kan få snygga tjejer, medan fula tjejer ALDRIG hänger med snygga killar? jo, precis. just därför. killar tillåts alltid vara så mycket mer än bara sitt yttre. men visst är det så? man ser aldrig snyggkillar med fultjejer. åh, hoppas inte att man gör det. jag tror inte det, va? okej, jag kommer i alla fall inte på någon just nu. men ska googla såklart, kommer strax.

hej igen!! okej, googlade "ugly women pretty boys" och jag fick ingen respons där alls. så, ah, jo. det stämmer alltså! det finns inga snyggkillar som är ihop med fulbrudar. så sjukt obehagligt. så om jag blir brännskadad måste jag nöja mig med, vad, någon som ser ut som en fot? osoft.

på tal om par. kollar bsf på tv efter en hård men stimulerande pluggdag. konstaterat: vissa par borde inte hångla i riks-tv. speciellt inte när femtio procent av paret ser ut som typ en fot.

okej, tappade tråden. tror jag. men en stimulerande dag var det. jo, absolut. intervjun gick bra. eller fan, den gick grymt! det var ju askul. var så nervig innan, men det kändes bra. riktigt nöjd med många av svaren.

gud okej, alltså. per-ola i bsf ser ut som ett marsvin när han skrattar. typ ett marsvin i medelåldern. eller när är man medelåldrig? 40? spelar roll. han må vara yngre, men han känns medelåldrig. jag mår lite illa. om jag fick pengar för att hångla med honom skulle jag kanske göra det. men inte i tv, never! no, ney, never...

fick också ett annat erbjudande om praktik i vår. känns bra, har nu två alternativ. det ena lockar lite mer. men i vilket fall så kommer allt nog att ordna sig, det brukar alltid ordna sig. mitt absoluta favvotalesätt är "om man kan göra något åt problemet, varför oroa sig? om man inte kan göra något åt problemet, varför oroa sig?". går att applicera på alla situationer, 24/7. jag borde aldrig vara orolig någonsin och inte ni heller. kom ihåg det här nu!

jag tänkte bara säga en sak också, att jag hoppas att ingen tar illa vid sig när jag skriver vissa saker. typ kritiserar, går på hårt. om jag slänger ur mig att någon ser ut som en fot, eller som ett marsvin till exempel. det är osoft, jag vet. det är bara avkopplande att basha ibland. här bakom skärmen, när man är på det humöret. då frodas det - näthatet. och jag tycker inte så egentligen, det bara kommer ur och det är tråkigt att sudda.

vi går från klarhet till klarhet genom att högt förkunna: alla kan ha sina fot-lika dagar, även jag! (men idag var inte en sån dag, ha! *high five*)

ps: uuuuuuuuuuuuuuh, carina berg, gift dig med mig!!! come ooon!!!! åh hon skulle aldrig välja mig. kanske bara umgås lite?! ds.

ps2: har ni hört? snäll är det nya kul. ds2.

ps3: tänk om jag hade fötts som man. jag undrar vilka jag hade umgåtts med. ds3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar