måndag 27 september 2010

drömmar

under natten drömde jag mycket. först drömde jag att det var två läskiga, onda dockor som jag krigade mot. det var en utmattande strid som tack och lov slutade med att jag lyckades vrida deras ben och armar flera varv så att de blev helt vanställda. victory was mine! sedan vaknade jag, men lyckades somna om.

drömmen därefter handlade om mina två vänner, vi kan kalla dem kaksmulan och j. lo.

bakgrundsfakta om kaksmulan och j. lo:
kaksmulan brukar jag nämligen kalla cookiecrumble (inte i talspråk dock, det känns krystat) och j. lo fick faktiskt smeknamnet j. lo för evigheter sedan eftersom hon har mer junk i sin trunk än vad de flesta brudar har (typ jag själv som för övrigt har så kallad svenneröv, platt och rätt bred). hon är långt ifrån fet. både kaksmulan och j. lo lärde jag känna då vi hamnade i samma klass i gymnasiet år 2003.

kaksmulan flyttade till bryssel efter första året och avslutade sin gymnasietid där, men vi har hållit kontakten sedan dess. jag hälsade på henne två gånger i bryssel. nu bor hon dock i shanghai med sin mamma och pappa, där hon trivs riktigt bra. senast jag såg henne var under hösten 2009 och förra sommaren gjorde hon och jag en roadtrip till hultsfredsfestivalen - grymt kul. hon kommer och hälsar på om två veckor, ska bli jättekul att träffa henne igen.

j. lo och jag var bästisar under hela gymnasietiden och reste även runt i australien och till bali (trivia: under samma bali-resa träffade jag börje) tillsammans. det var underbara, underbara tider. nu pluggar hon music management (tror jag att det hette?) och bor i hulstfred men letar febrilt lgh i kalmar. snart kommer hon upp och hälsar på i sthlm och efter det är det min tur att hälsa på henne. då ska jag besöka rookiefestivalen som hon och de i hennes klass är med och anordnar.

drömmen handlade om att vi tre - jag, kaksmulan och j. lo skulle åka till bali på semester och jag hade inte ens börjat packa kvällen innan. vilket i mitt fall är en realistisk, men fortfarande stressig, dröm. hann tyvärr inte komma fram innan jag vaknade.

den tredje och sista drömmen handlade om mitt andra ex (tänka sig - två ex! så loveable är jag, det trodde ni bergis inte. eller så är det tvärtom, så unloveable är jag. de är ju faktiskt två ex när jag tänker efter). vi typ hängde and shit, som kompisar såklart. det var en ganska händelsefattig dröm, men likväl trevlig. det är alltid roligt att hänga med honom. vi kallar honom för strawberry eftersom att han är rödhårig och eftersom att han föreslog att vi skulle brygga jordgubbste en gång när vi var hemma hos honom i ettan i gymnasiet. mysigt! fast te är ju iofs rätt trist att dricka. kaffe är mkt godare, men det var jag för töntig för att förstå när jag var 17. jaja whatever, i vilket fall blev det ju inte te ändå eftersom vi gick in på hans pojkrum och blev av med oskulden istället. i valet mellan te och sex (ja, till och med i valet mellan kaffe och sex) - välj alltid sex, kära vänner. mkt mer intressant.

när jag vaknade somnade jag om en tredje gång och nu har jag faktiskt glömt vad som hände i den där sista drömmen. förmodligen var den om möjligt ännu mer boring än de ovannämnda eftersom jag inte ens minns den. nu ska jag åka till biblioteket och plugga med min kära panda. bakgrundsinfo om henne får ni ngn annan gång, men hon är en väldigt nära vän iaf.

very well - cykelställ på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar