tisdag 21 september 2010

hey guys!!

alright, så, idag har jag varit i skolan på föreläsning. den var mysig.

efter föreläsningen snackade vi ihop oss lite i min projektgrupp. har kitehöga förhoppningar på processen, projektet kommer att löpa över hela höstterminen. vi har fått i uppdrag att utveckla en kampanj för ett stort och svenskt företag. en riktig utmaning.
en riktig utmaning kan det också vara att arbeta i grupp. jag hatar att killa mina darlings, det gör nog de flesta. idag så släppte jag nästan fram bitchen i mig då jag blev frustrerad på en av mina gruppmedlemmar. inte bra alls, det var riktigt nära ögat. lyckligtvis avslutade jag mötet innan jag hann visa hur rövirriterad jag var på killen. men han var förmodligen lika irriterad på mig. vilken tur att ingen blev skadad iaf! han är ju så trevlig, och jag tror att han tycker att jag är rätt okej med. nej, jag måste bli bättre på att inte ha så kort stubin. och han måste bli bättre på att komma på bättre idéer, alternativt bli bättre på att hålla med mig om att mina idéer är bäst. nej då, askojaba'.

on a different note; mitt australiensiska ex ringde idag. väldigt trevligt samtal! jag önskar honom all lycka i världen. vi var tillsammans i ungefär ett och ett halvt år, gjorde slut i oktober 2008 och sedan har vi faktiskt inte hörts så mycket efter det. eller, han har hört av sig. jag har valt att inte göra det. jag har fått intrycket av att han inte riktigt kommit över mig. det må vara en skön ego boost att ha ngn som tycker om en, men i längden är det mest jobbigt. dåligt samvete är ingen hit.

nu har han dock haft tjej i cirkus fem månader och det gläder mig verkligen. dock har jag då inte velat höra av mig under deras tid tillsammans eftersom det skulle vara grymt oskönt att plötsligt börja göra det bara för att han har flickvän (vi kan kalla henne supergirl!). supergirl hade nog iaf tyckt att det vore fett oskönt.

nej, så jag har hållt mig på mattkanten. men men men, min gamla flamma (vi kanske kan kalla honom börje?) har iaf hört av sig och nu idag så svarade jag.

vi hade ett grymt trevligt samtal, väldigt väldigt vänskapligt, skrattade mkt, remenissade en del och yadda yadda. fick höra att det var lite knackigt mellan honom och supergirl. men det jag tänkte när vi till slut la på luren var endast "de blir nog tillsammans igen" och "härligt att ÄNTLIGEN kunna ha ett avslappnat, vänligt samtal med killen utan att känna att det är spänt pga av hans känslor/pga en flickvän som kanske skulle bli irriterad".

okej, det var alltså vad jag tänkte när vi la på. tio minuter senare får jag ett sms från börje:

"Okay one question I have always wanted to know Mary. If I moved to Sweden got a job and a place do u think we would get back together ?"

inget sic är mitt av de ovanstående sicsen, vill jag att ni har i åtanke.

men men. shit pommes frites. och jag som precis sagt på telefon hur trevligt det var att kunna höras AS FRIENDS. och förklarat för honom varför jag varit en sån oskönt avståndstagande ex-flickvän, att det berodde på att jag kände att han inte riktigt kommit över mig, och eftersom jag senare då inte ville störa hans nya förhållande. fuck-fucketi-fuck. nej, fy fan vad sorgligt. orka vara olyckligt kär.

nu tänker ni kanske "men bara för att han skriver sådär betyder det ju inte att han är KÄR i dig, ditt hybrisoffer!". tyvärr så gör det nog det, för vad ni inte vet kära läsare är att anledningen till att "det är lite knackigt" mellan supergirl och börje är för att supergirl är orolig för att börje fortfarande är kär i mig, hon är irriterad för att han hör av sig till mig och hon har bett honom om hans lösenord till facebook så att hon ska kunna kontrollera att han och jag inte har någon kontakt. jösses liksom. vilken brud! fast jag kan ju inte direkt säga "eh din flickvän verkar lite hysterisk" eftersom jag är ganska säker på att börje skulle tolka det som att jag gillar honom, vill att han ska göra slut, och flytta till sverige för min skull. nej ni. love hurts. men det kan vara jävligt kul också!

kan vara glad att jag är tredje hjulet i den här soppan och SLIPPER vara börje eller supergirl.

kommer nog att vänta ytterliggare drygt ett och ett halvt år innan jag vågar svara på sms'et iaf. suck och stön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar