fredag 24 september 2010

mardröm

vaknade för en halvtimma sedan ur en otäck mardröm. min äldsta lillasyster klämde fast armen under en hiss som var på väg nedåt. den gick inte av, men doktor tillkallades (för övrigt vår doktor från när vi var små vars ansikte jag inte kan placera men hennes namn minns jag eftersom jag gick i samma skola som hennes dotter, okej relevant? svar nej). jag hade tappat en metallstång som hörde till en lång krokodilleksak, den hade trillat ned två våningsplan och jag hade manat på syrran att fort springa ned och hämta den. hon sprang väldigt väldigt snabbt och lyckades halka och glida in med armen precis när hissen passerade (hissen hade varken dörrar eller galler = lämpligt). hade hon inte sprungit och hämtat krokodilstången så hade den böjts, i värsta fall gått av. fick fruktansvärt dåligt samvete i drömmen.

i drömmen kom mamma och pappa dit väldigt snabbt (vi var i frankrike, jag och syrran som vi kan kalla senior, och det var tänkt att vi skulle vara där själva men i vilket fall, mamma och pappa lyckades ta sig dit inom iaf två minuter). de rullade in på olycksplatsen i en rolls royce. mamma kallade den royce royce och det störde mig ngt in i helvete. jaja. det var inte läge att rätta henne, men självfallet gjorde jag det iaf.

seniors arm såg riktigt skum ut.

nu börjar kaffe och leverpastejmacka kicka in (sick att jag tvingar mig själv att käka samma frukost en vecka i sträck eftersom jag bor själv och tar ett tag på mig att göra slut på pastejkökets tvådelade mini-förpackning och är för snål för att kasta mat), det är dags att rulla iväg till skolan.

läs gärna min syrras blogg btw, http://madeleineliljegren.blogspot.com/

väldigt intressant läsning. speciellt när hon skriver om hur det är att plugga till läkare. jag tycker själv att det kan vara luddigt när hon beskriver stressen och pressen hon ibland känner, men här får jag hennes känslor nästan svart på vitt. kanske kommer ni att tycka att den är ointressant eftersom ni inte känner henne men skit i att fortsätta läsa den då.

puss på er så ses vi snart igen - pigga och glada!

klart slut - varulvstjut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar