torsdag 23 september 2010

kundröst och kundröst som ballar ur

jag jobbar helger på ett café i stockholm. när jag jobbar får jag mer ofta än någon av mina kollegor höra "åh, du är alltid så glad och trevlig" och "du lyfter verkligen stället" av kunder. jag blir glad då. brukar själv berätta för servicepersonal att de är trevliga och att jag hoppas att de fortsätter att vara det, om så är fallet. men ibland blir jag så trött på min kundröst. speciellt vid de tillfällen då jag tappar kontroll över min röst och den går upp i falsett ---> all pondus out the window.

åh, det är störigt. vid sådana tillfällen förstår jag att jag inte får dricks. vem vill dricksa kvinnor som inte förstår att de är kvinnor, utan låtsas vara sparvar? inte jag. när jag kommer upp i höga c med mitt "någonting annat?" så känner jag bara att jag vill skrika FREEZE!! och harkla mig, sedan börja om. men det är svårt att switcha på lesbo-rösten sådär huxflux. det låter ju inte heller naturligt. nä, får checka pricerunner efter målbrott, måste ha ett för att undvika sparv-moments i framtiden. seriöst. tänk om man vore kille. jag skulle nog vara rätt ful som man, mina ögonfransar är så ljusa och mina ögonlock är rätt pluffsiga = not so sexy. men jag skulle vara riktigt riktigt charmig, så det skulle inte göra så mycket. brudarna skulle flockas.

1 kommentar:

  1. Hahahahaha! Det är så sjukt roligt att läsa din blogg, fortsätt skriv för allt i världen! Så skön underhållning + att jag kan få reda lite på vad som händer i ditt liv.

    <3

    SvaraRadera