söndag 31 oktober 2010

carpe diem kan vi kanske göra en annan dag. funkar tisdag för dig?

"har haft en bättre helg", "han känns rätt oklar", "men värt att hålla på så!", "ofta du hänger på berns!", "vilken trött föreläsning", "åh! snabba skor!"...

man får jobba för att hänga med i tugget. jag gillar nya uttryck, men jag tycker faktiskt inte om när folk säger att de "har haft en bättre helg" och då använder ordet bättre utan att jämföra helgen som varit med något annat. det säger ju faktiskt ingenting, att man "har haft en bättre helg". bättre än vad? kiss? suck.

borde nog slänga in ett "håhå, jaja" här. håhå, jaja.

happ. nu kommer snart mitt ena päron hit och ska "hjälpa mig med min ekonomi". lagom kul m inkassobrev. det är inte det att jag inte vill betala, det är bara så grymt tråkigt att föra över pengar hit och dit. ja, jag tycker faktiskt till och med att det är tråkigt att kolla upp mitt eget kontonummer för att kunna få pengar insatta också. allt som har med siffor att göra är tråkigt. tänk om siffror inte fanns! då skulle ingenting fungera. det är tur att siffror finns, och jag är nog tacksam över att jag vet hur de fungerar ungefär. men jag vill ändå inte umgås med dem på fritiden.

när jag var liten satt jag mkt för mig själv efter dagis, på helger och så. då brukade päronen alltid tjata om att jag "skulle ta kontakt med en kompis". jag fattar inte varför deras tjat aldrig fastnade. det är så jävla jobbigt att ta kontakt med kompisar. kan inte alla bo i ett kollektivboende istället, så slipper man höra av sig till folk? man skulle bara behöva traska in i polarens rum och säga hej. sen skulle man kunna ha lås på sin egen dörr så att man får vara ifred då man är på ensamhumör. skrev "hömur" först - tramsigt!

nej nu är det nog. puss på er! love you like a fat kid loves cake. <3

din våta dröm,
mary

ps: glömde säga att jag älskar att umgås med folk! helst mkt folk! jag vet att jag mår bäst när jag inte sitter själv, på helger och så. men jag tycker att det är jobbigt att ta tag i att mötas upp med människor. men när jag väl gör det vill jag aldrig skiljas! det är så konstigt. jag vet inte hur jag ska jobba på det där, men jag vill nog. människor är det bästa som finns! ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar