tisdag 19 oktober 2010

nostalgi

lyssnade precis på "running" m no doubt. har inte hört den på så länge. jag lyssnade på den otroligt mycket under sommaren -03, då jag bodde hos min mammas gamla pluggkompis i des moines, iowa, i fem veckor. mitt bland majsfälten. det var en underbar sommar och jag blev riktigt kär för första gången. kärlek när den är som bäst - på engelska. åh vad jag var kär och åh vad jag var ledsen när vi skiljdes åt och åh vad jag inte kan låta bli att tänka på min gamla kärlek när jag lyssnar på running. underbar låt, underbar sommar, underbara minnen.

för övrigt kommer min summer fling till köpenhamn för att plugga i nästa vår, ska bli grymt kul att se honom igen som vi kan kalla dairy king (för att vi var på dairy queen tillsammans och drack vanilla malt shakes). vi har dock setts sedan dess, en gång år 2006 då jag och min familj gjorde en roadtrip i staterna och även under sommaren 2008 då jag, min familj, börje och dairy king och hans pappa gjorde en roadtrip i europa.

jag har under den senaste veckan återupptäckt hur grymma no doubt är. jag älskar deras texter vilka jag kan utantill många av dem tack vare den stora musiknörd jag var i gymnasiet. jag gjorde inte annat än att lyssna på musik. jag måste köpa en ipod och komma in i matchen igen. nu är det snarare så att jag har sämst koll av alla, till skillnad från gymnasietiden då.

jaja. mañana, mañana.

nu ska jag träffa panda som jag inte har träffat på år och dagar känns det som. men egentligen sågs vi sist för en vecka sedan. ska bli kul att höra hur hennes london-weekend (ur?)artade sig.

förresten kom jag på att jag glömde skriva vad jag klädde ut mig till på pandas födelsedagsfest med tema "things that are bad for you"... jag var utklädd till kärlek. hjärtan och rött överallt. dessutom konstruerade jag amors båge med hjälp av piprensare.

dessutom vill jag, innan jag lägger på höll jag på att skriva och det kan få stå kvar, passa på att berätta att tentan gick bra i fredags. det känns stabilt. senare på fredagkvällen träffade jag klasspolarna och drack öl. det kändes kanske ännu mer stabilt.

puss och klet på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar