måndag 25 oktober 2010

happ

satt och funderade på bussen idag - tänk om jag skulle uppdatera min gamla hångellista? det är nu eller aldrig känns det som. den senaste versionen är från 2lax7, precis innan min australienresa. de första månaderna var backpackermånader på hostel och innebar fest fem dagar i veckan. ni kan ju tänka er att listan kändes rätt oskön att ta sig tid till att uppdatera då jag kom hem till sverige igen. jag tänker dock att det kan vara värt att försöka komma ikapp, med tanke på att jag numera är rätt lugn och metodisk i mitt hånglande. undrar lite om det är jag som blivit mer kräsen eller om det är män (och kvinnor) runt omkring mig som blivit mer kräsna. förmodligen en blandning. jag festar ju inte mindre än innan australien, tvärtom. kanske har jag bara blivit präktig och okåt? tycker tydligen att det är tacky att hångla på krogen. och dejtar gör jag inte, jag står över sånt trams. kanske har jag bara blivit mindre attraktiv?

en annan grej jag tänkte på är hur äckligt det är när folk har sin partner med i sin profilbild på facebook. sorry om jag trampar någon på tårna. ha i åtanke att det här endast är vad jag själv tycker, och att det inte på något vis är samma sak som den ultimata sanningen. som jag har skrivit i tidigare inlägg är det inte mitt mål att trampa någon på tårna (nåja), jag försöker bara att hålla en uppriktig nivå i den här dagboken. om det är någon tröst skulle jag förmodligen inte säga att du är äcklig till dig irl --> jag anstränger mig för att ljuga --> jag bryr mig om dig. och om det är någon ytterliggare tröst kan jag också vara lite äcklig ibland.

nu ska jag sova. har kollat agenda m päronen och gossipat m junior. det är så grymt tråkigt att sova, jag drar mig alltid för att gå och lägga mig. världens mest onödiga grej, sömn. det enda som är kul med sömn är att drömma (inte mardrömmar!) och att sova ut.

puss och sov gott mina sockerkringlor!

mvh,
mary

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar