fredag 1 oktober 2010

steker

använde stekpannan för första gången idag. är grymt glad. nu, nu känns det verkligen som hemma! jag är också så glad att jag inte har ngn köksfläkt - det ska märkas att jag lagar mat! blev bacon, kantareller och tomat. och kryddor!! jag har några kryddburkar, det ni! när jag börjar köpa färska kryddor - då är jag vuxen. hoppas oset sätter sig såpass väl i väggarna att gäster snart per automatik förstår att jag gillar svamp. la sista slantarna på efterrätt istället för färska kryddor. vi valde (och med vi syftar jag på mig själv) klassiska rostade och saltade cashewnötter, cashewnötter m chili & lime, cashewnötter m bbq-smak, cashewnötter m sourcreme & onion-smak. och ett så kallat wildcard - saltade och rostade macadamianötter. mm. heaven in a bag.

fan! blev ju några wasabinötter också. shit. men nu måste jag lugna mig, snart börjar jag väl till min fasa blogga om matlådor också. läste min syrras beskrivning av hennes blogg häromdagen - hon har faktiskt formulerat sig såhär: "Om vardagens alla små ting! Läkarstudent som pluggar i Lund. Ursprungligen från Stockholm. Bloggar om livet, med allt som hör till! Gillar mat och dryck, träning m.m. Ordförande i Medicine Studerandes Förbund Skåne. Tips på matlådor!"
så gulligt. tips på matlådor! när jag läste det tänkte jag först; hur kan vi ha ploppat ut från samma livmoder? sedan tänkte jag; åh vad gulligt. till sist tänkte jag, och sa detta även högt för mig själv; jag skall då aldrig blogga om matlådor.

men det är bra att andra gör det, uppenbart finns där ett behov av matlådsbloggeri.

puss och kram skumbanan.

ps: nej, jag sa nog inte det där om att jag inte ville blogga om matlådor högt för mig själv. men vem är du att döma mig? du ljög med stor sannolikhet också idag. och tröjan du har på dig är gräslig. ds.

2 kommentarer:

  1. mera, mera, mera! du har verkligen talang för det här mary. jag skrattar högt för mig själv (och jag ljuger inte nu). jag har för övrigt äcklats av min egen prettoformulering och vad jag vet, tagit bort den? sen när bloggade jag om matlådor??

    SvaraRadera
  2. haha, igår madde! igår... haha men såklart du har äcklats av den, okej att man bloggar om matlådor men att man även tar med det i beskrivningen. nej men man gör töntiga saker ibland. skulle vilja hänvisa till min gamla playahead om du inte tror mig. haha nää, skulle ju leta upp adressen där du prettoformulerat dig, men ser nu att du tagit bort det. good for you! jag kommer nog sitta om en månad och "omformulera" mig i typ varenda blogginlägg. man är ju alltid som coolast i nutid tyvärr...

    SvaraRadera